reklama

Ako sa vyplatí robiť druhým radosť

Už malé deti v prvej triede učím, že krajšie je dávať ako dostávať. Tá naša radosť z dávania je väčšia, ako radosť obdarovaného. Jedna z mojich dcér ma pozvala do divadla. Pôjdu aj spolužiaci, niektorí tiež s rodičmi. Predstavenie Chrobák v hlave som síce viackrát videla, ale povedala som si - urobím jej radosť, pôjdem. Čakala som ju v aute pred halou, kde skončila svoj basketbalový tréning. Svoju prípravu na spoločenskú akciu zvládla na výbornú. Z haly vyšla krásna, upravená 19-ročná dievčina, na ktorú som bola v tom okamihu pyšná. Šaty, účes, kabelka .... no jednoducho super.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Pred divadlom sme si povedali, že tak skoro sme do divadla ešte nikdy neprišli. Mali sme čas sa pri zrkadle ešte upraviť ... tu sa ozve: „Vážení diváci, usaďte sa na svojich miestach, predstavenie Vejár sa o 10 minút začína“. Obidve sme stuhli ... po pár sekundách nám to došlo. Sme v novej budove SND a Chrobák sa hrá v starej budove. „To sa môže stať iba mne, ja som nemožná...“. Rýchlo som ju upokojila, však sa presunieme a ten začiatok nám chýbať nebude. Dobehli sme na parkovisko, skoro nás porazilo! Nejaký „dobrák“ zaparkoval tesne za našim autom a nedalo sa odparkovať. Naša zúrivosť stúpala, ale stále sme hľadali možnosť ako to vyriešiť. Na dotyčného sme mali poriadnú zlosť. Zavoláme odťahovku? No, to by bolo kruté. Ideme ho posunúť? To by bol hlúpy, keby si nezabrzdil auto. Hlúpy nebol a auto bolo zabrzdené. Keď sme už nevedeli, či máme plakať, alebo sa smiať ... objavil sa mladý muž a s kľudom si otvoril dvere svojho auta. S odstupom času musím povedať, že sme sa na neho celkom pokojne vrhli a slušne mu vynadali. Povedal, že on by auto bez problémov vyparkoval. Tak som mu podala kľuče a dokázala mu, že by nevyparkoval. Zdvorilo sa ospravedlnil a my sme ohnivou čiarou smerovali do starej budovy SND. Samozrejme žiadne voľné parkovacie miesta večer nenájdete v Petržalke, nieto ešte v strede mesta. Tak sme zaparkovali v podzemnej garáži, že však zaplatíme – lístky boli aj tak zadarmo. 20 minút po začatí predstavenia sme si sadli do hľadiska, bohužiaľ celkom nabok, celkom hore. Tak sme divadlo tentokrát nevideli, ale počúvali. Cez prestávku sme sa stretli so spolužiakmi Klárky, porozprávali sa. Bola spokojná. Naše trápenie sa však ešte neskončilo. Po skončení sme prišli ku garážiam. Na otvorenie hlavných dverí potrebujete lístok, ten sme však nechali v aute! Po 15 minútach čakania nás niekto vyslobodil, s malými problémami sme prvýkrát v živote zaplatili parkovné v automate. Nebolo lacné, 10 eur. No ale keď lístky boli zadara, tak sme to celkom predýchali. Už celkom pokojné sme si to fičali cez most SNP dobrou osemdesiatkou, ale policajti dovolenku nemali. V živote ma nezastavili policajti počas jazdy, vždy stáli pri ceste. Keď nás predbehlo policajtské auto so zapnutým majákom, divili sme sa. Keď spomalili, s kľudom sme ich predbeli. Máte vidieť, vlastne počuť! Ale čoskoro sme ich presvedčili, že nie sme cestní piráti. Keď som vyšla z auta ja, navrhli pokutu 20 eur. Keď o chvíľu vyšla Klárka, dali sa ukecať na 10. Trochu ma tým naštvali, ale potešilo aj tak. Keď sme pozreli večer na internete, koľko stoja lístky do ND – bolo nám to jasné. Neprerobili sme ani cent. 2 lístky...20 eur. Tento výlet nás stále presne toľko.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chcela som urobiť Klárke radosť, byť s ňou a prežiť pekný večer. Bol to naozaj krásny večer, na ktorý hneď tak nezabudneme. Keď sa človek naštartuje a chce naozaj urobiť druhému radosť, nejaké prekážky mu to nemôžu prekaziť. Naopak, s humorom sa dá prekonať takmer všetko. To, že bolo 13. a piatok beriem ako náhodu :-).

Takže moji prváčikovia, keď som vám v piatok rozdávala vysvedčenia – samé jednotky, mala som veľkú radosť. Budem mať však ešte väčšiu, keď sa naučíte rozdávať s radosťou. Človek má byť niele múdry, ale aj dobrý.

Marta Páleníková

Marta Páleníková

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

..som človek, ktorý si všíma v živote aj maličkostí. Je to zaujímavé, ale niekedy sa aj neopláca :-)) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu