reklama

4.4. Svetový deň športu

Blíži sa Svetový deň športu. Málokto to vie. Ja by som to tiež nevedela, keby mi neprišla ponuka pre mojich prváčikov zúčastniť sa športovej akcie. Takým to dňom je 4. apríl. Prihlásila som sa s deťmi na túto športovú olympiádu a v tejto súvislosti sa zamýšľam, prečo je super, keď deti športujú. Nedávno som „dala“ svoj prvý polmaratón.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Jednoducho som sa nechala vyhecovať skvelými ľuďmi na jednom z organizovaných behov v Bratislave a namiesto 10 km som zabehla polmaratón. V cieli ma čakali moji prváčikovia a pýtali sa: „Marta, vyhrala si?“ Áno, vyhrala som – sama nad sebou! V skutočnosti som bola niekde na chvoste J. No čo, dobehla som a dokázala som, že starnúť ešte nechcem J. Potom bežali deti. Organizátor mi neskôr napísal, že po dlhej dobe videl u detí ozajstnú radosť zo športu. Fakt boli zlatí. Tak ho to učarovalo, že sľúbil akciu pre deti na MDD. Kiež by bolo takých ľudí viacej!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Šport mi pomáha vyhrávať aj v iných oblastiach života. Pomohol mi zvládnuť mojich 6 detí, pomohol mi naskočiť rozbehnutého vlaku a zaradiť sa po dlhej materskej medzi pracujúcich, pomohol mi nabrať odvahu a drzo sa prihlásiť na súkromnú školu, pomohol mi celkom pokojne prijať životné prehry, pomohol mi nájsť skvelých priateľov, pomohol mi prežiť neskutočné dobrodružstvá, pomáha mi aj teraz ... napísať tento článok J...vlastne stále!

Preto sme viedli spolu s manželom svoje deti k športu, aj keď ... v týchto dňoch sa lieči moja dcérka po operácii kolena. Ale aj zranenie ju posunie dopredu, viem to.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preto sa snažím na tej súkromnej škole, na ktorú ma nakoniec zobrali viesť deti k športu. Nemusí byť vrcholový. Musím povedať, že to, čo sa hovorí v súčasnosti o deťoch – sú lenivé, obézne, nechce sa im športovať – to o mojich Wedkoch neplatí! Majú radi pohyb a určite sa v živote s problémami hravo pobijú. Však majú šport radi.

Viem, že sú dôležitejšie veci vo výchove detí. Ale šport môže byť veľkým pomocníkom v tom, aby nám vyrastali zdravé, veselé, sebavedomé deti. Deti, ktoré dokážu povzbudiť, pomôcť, počúvať a uznať druhých.

No a keď behávam na Železnej studničke v sobotu ráno, stretávam tých skvelých ľudí, ktorí sa pri behu s úsmevom pozdravia - aj keď sa nepoznajú, ale vedia, že sú rodina - športová. Ozaj, v sobotu ráno idem behať, nepridáte sa?

Marta Páleníková

Marta Páleníková

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

..som človek, ktorý si všíma v živote aj maličkostí. Je to zaujímavé, ale niekedy sa aj neopláca :-)) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu